احدی، حوریه (1400). «بررسی ارتباط مهارت خواندن واژهها و درک نحوی با درک متن در کودکان نارساخوان و طبیعی فارسیزبان». زبان پژوهی. س13، ش39، 32-9.
احدی، حوریه (1401). «ویژگیهای زبانی و فرازبانی کودکان نارساخوان فارسیزبان». جستارهای زبانی. ۱۳ (۶) :۳۸-۱
ارجمندنیا، علیاکبر، سمانه ملکی، سیدمحسن اصغری نکاح و رزیتا داوری آشتیانی (1395). «بررسی تأثیر مداخلۀ بازیهای زبانشناختی بر عملکرد حافظۀ فعال کلامی دانشآموزان با اختلال خواندن». توانمندسازی کودکان استثنایی. س7، ش18، 87-79.
اشتری، عطیه و طاهره شیرازی (1383). «بررسی و مقایسۀ مهارتهای آگاهی واجی و سرعت نامیدن در کودکان نارساخوان و عادی». آرشیو توانبخشی (توانبخشی). س5، ش3 (پیاپی18)، 54-49.
بهمرد، فرشاد، مهناز استکی و منصوره شهریاری احمدی (1399). «مقایسۀ اثربخشی روش دُر و روش ترکیبی (آموزش مستقیم و آگاهی واجشناختی) بر علائم نارساخوانی دانشآموزان». روانشناسی افراد استثنایی. س10، ش39، 156-133.
پیرخایفی، علیرضا، باقر حسنوند، یوسف اعظمی و صبا حسنوندی (1394). «اثربخشی آموزش سازماندهی فضایی- زمانی و آگاهی واجی بر سطح خواندن و نوشتن دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری». ناتوانیهای یادگیری. س5، ش2، 42-27.
پیرزادی، حجت و همکاران (1391). «تأثیر آموزش مستقیم آگاهی واجی بر پیشرفت مهارت خواندن دانشآموزان مبتلا به اختلال خواندن (گزارش مورد)». شنواییشناسی. س21، ش1 (پیاپی37)، 93-84.
حبیبی کلیبر، رامین، ابوالفضل فرید و فرناز شبان بسیم (1396). «مقایسۀ تأثیر آموزش چرخش ذهنی و آگاهی واجشناختی بر دقت، سرعت و درک مطلب خواندن دانشآموزان دارای نارساخوانی تبریز در سال تحصیلی 95-94». رهآورد دانش (مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک. س20، ش2 (پیاپی119)، 21-10.
حریری، پرستو، هایده صابری، و خدیجه ابوالمعالی الحسینی (1395). «اثربخشی برنامۀ تلفیقی آموزش مستقیم و آگاهی واجشناسی بر مهارتهای روانخوانی، درک مطلب و حافظۀ کاری در دانشآموزان دختر با مشکلات خواندن». روانشناسی افراد استثنایی. س6، ش23، 81-49.
حسینیلر، فخرالسادات، حمیدرضا پوراعتماد و محمود حیدری (1384). «مقایسۀ مهارتهای واجشناختی در دو زیرگروه ادراکی و زبانی اختلال خواندن». تازههای علوم شناختی. س7، ش3 (پیاپی 27)، 34-25.
خراسانیزاده گزکی عارفه، هادی بهرامی و حسن احدی (1399). «اثربخشی آموزش حافظه کاری بر افزایش توجه کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی». فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. س۱۹، ش۸۸، ۵۰۹-۵۰۳.
خوشرو، محسن (1395). مقایسۀ تأثیر روش آگاهی واجشناسی و روش داویس بر بهبود خواندن دانشآموزان دارای اختلال خواندن در پایۀ دوم دبستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه سمنان.
دستجردی کاظمی، مهدی و زهرا سلیمانی (1382). آزمون آگاهی واجشناختی. تهران: انتشارات پژوهشکده کودکان استثنایی.
رادفر، فرهاد، وحید نجاتی و جلیل فتحآبادی (1395). «تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظۀ کاری و روانی کلامی دانشآموزان نارساخوان: یک مطالعه تک موردی». اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. س10، ش40، 26-17.
رضایی، طیبه، سعید حسنزاده، و فرشته سبحانی (1399). «اثربخشی برنامۀ تربیت شنوایی بر ارتقای مهارتهای تحلیل واجی، تمیز شنیداری و تولید کلمه در دانشآموزان نارساخوان». علوم پیراپزشکی و توانبخشی. س9، ش3، 30-19.
شهبازی، ساناز، هادی کرامتی، هادی هاشمی و منیژه کاوه (1398). «اثربخشی داستانگویی بر خلاقیت کلامی و آگاهی واجشناختی دانشآموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری. س9، ش2، 57-36.
علیپور، احمد، طیبه کریمیترکده، بهمن زندی و مهناز یزدانفر (1390). «تأثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر توانایی آگاهی واجی، خواندن ناکلمه و سرعت خواندن پسران نارساخوان». فصلنامه کودکان استثنایی. س۱۱، ش۴، 352-343.
فارابی، مریم، محمدحسین بیاضی و سعید تیموری (1389). «تأثیر آموزش مهارتهای آگاهی واجشناختی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان مشکوک به نارساخوانی». کودکان استثنایی. س۱۰، ش۴، 342-335.
کرمی، جهانگیر، زینب عباسی، و علی زکییی (1392). «تأثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر سرعت، دقت و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری. س2، ش3 (پیاپی 6)، 53-38.
کریمی، بهروز، حمید علیزاده، و اسماعیل سلیمانی (1392). «تدوین برنامه و مقایسۀ اثربخشی سه شیوۀ آموزش مستقیم، آگاهی واجشناختی و ترکیبی بر درک مطلب خواندن دانشآموزان دبستانی دارای اختلال خواندن». ناتوانیهای یادگیری. س3، ش1 (پیاپی 8)، 78-60.
کلانی، سارا، سیدمحسن اصغری نکاح، و علی غنایی چمن آباد (1394). «اثربخشی برنامۀ مبتنی بر بازیهای نرمافزاری با رویکرد زبانشناختی بر دقت خواندن و درک مطلب دانشآموزان با اختلال خواندن». ناتوانیهای یادگیری. س4، ش4 (پیاپی 15)، 84-66.
لدنی فرد، نعمتاله، ستاره شجاعی و قربان همتی علمدارلو (1396). «اثربخشی برنامۀ بازیهای زبانشناختی بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر با نارساخوانی». روانشناسی افراد استثنایی. س7، ش25، 52-35.
مرادی، محمدرضا، سالار فرامرزی و احمد عابدی (1393). «اثربخشی بازیهای واجی بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر نارساخوان». دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. س15، ش1 (پیاپی 55)، 51-44.
مردانی، نجمه و همکاران (1393). «بررسی مقایسهای مهارت تشخیص قافیه در کودکان نارساخوان 9-7 ساله با کودکان طبیعی». علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد. س3، ش1، 32-27.
مشکانی، محمد و همکاران (1396). «تأثیر تقویت آگاهی واجی بر بهبود خواندن و حرمت خود دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی». سلامت روان کودک. س4، ش3، 118-107.
میکاییلی منیع، فرزانه و محمدتقی فراهانی (1384). «بررسی مدل پردازش واجشناختی خواندن در دانشآموزان پسر عادی و نارساخوان دبستانی». کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). س5، ش4 (پیاپی18)، 416-379.
میکاییلی منیع، فرزانه و محمدتقی فراهانی (1385). «آیا مدل پردازش واجشناختی برای تبیین نارساخوانی در دانشآموزان دوزبانۀ عادی و نارساخوان دبستانی مناسب است؟». کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). س6، ش3 (پیاپی21)، 768-735.
ناجی، الهام سادات، محسن شکوهی یکتا، و سعید حسنزاده (1398). «اثربخشی برنامۀ آموزشی حافظۀ فعال بر حافظۀ فعال واجشناختی و آگاهی واجی دانشآموزان نارساخوان: یک مطالعۀ نوروسایکولوژیک». عصب روانشناسی. س5، ش4 (پیاپی19)، 40-25.
نریمانی، محمد، رویا نوری و عباس ابوالقاسمی (1394). «مقایسۀ اثربخشی راهبردهای آگاهی واجشناختی و چندحسی فرنالد بر پیشرفت مهارتهای خواندن و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری. س4، ش3 (پیاپی14)، 120-104.
نظری، محمدعلی و همکاران (1393). «اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واجشناختی در دانشآموزان نارساخوان». پژوهشهای نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز). س9، ش35، 210-189.
هاشمی، تورج و همکاران (1398). «مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی متمرکز بر آگاهی واجشناختی و توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظۀ فعال در بهبود نشانههای اختلال خواندن در دانشآموزان دورۀ ابتدایی». ناتوانیهای یادگیری. س9، ش1، 156-137.