نوع مقاله : علمی-پژوهشی
نویسنده
دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
کتاب دستور شناختی زبان انگلیسی، دومین کتاب از مجموعه کتابهای زبانشناسی شناختی در عمل، کتابی درسی برای دانشجویان دورة کارشناسی و دانشآموختگان زبان انگلیسی و زبانشناسی است که با هدف کمک به درک بهتر بخشهای مختلف دستور مانند اسامی قابل شمارش، اسامی عام، کمیتنماها، جنبۀ فعل، زمان دستوری و حروف اضافه از دیدگاه زبانشناسی شناختی تألیف شده است. تألیف یک کتاب درسی دربارۀ حوزههای چالشبرانگیز و بعضاً سلیقهای در حیطۀ دستور زبان کار سادهای نیست و مؤلفان کتاب، رادن و دیرون (2007) با قالبریزی لایههای اصلی نظریة زبانشناسی شناختی- مانند دستور شناختی لانگاکر، نظریة استعارة مفهومی، فضای ذهنی – بهخوبی به آن تحقق بخشیدهاند. کتابی که آنان تألیف کردهاند، دیدگاه متعادلی را بین این نظریه از یک سو و حوزههای انتخابی دستور زبان از سوی دیگر، ارائه میکند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Cognitive English Grammar
نویسنده [English]
Allameh Tabataba'i
چکیده [English]
Radden G. & Dirven R.,(2007).Cognitive English Grammar. V2, Cognitive Linguistics in Practice Series. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins
کلیدواژهها [English]
فایل پی دی اف را دریافت نمایید