افراشی، آزیتا و فاطمه نعیمیحشکوایی (1389). «تحلیل متون داستانی کودک با رویکرد شعرشناسی شناختی». زبان شناخت. ش2، 25-1.
ایراننژاد، پریسا، سیمین رونقی و نیره شاهمحمدی (1390). تحلیل محتوای کتابهای درسی (با تأکید بر کتابهای درسیِ دورۀ ابتدایی). کرج: سرافراز.
حاجینصرالله، شکوه (1381). «نگاهی به ادبیاتِ پیشاز دبستان». پژوهشنامۀ ادبیات کودک و نوجوان. ش30، 32-23.
دلاور، علی (1391). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دانشگاه پیام نور.
راسخ مهند، محمد (1389). درآمدی بر زبانشناسیِ شناختی. تهران: سمت.
رشتچی، مژگان (1389). بررسی نظریۀ ویگوتسکی از دیدگاه روانشناسی و ارتباط آن با مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان. تفکر و کودک، سال اول، شماره اول، 20-3.
سرمد، زهره، عباس بازرگان و الهه حجازی (1391). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
سیف، علیاکبر (1379). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: مؤسسه انتشارات آگاه.
صفوی، کوروش (1379). درآمدی بر معنیشناسی. تهران: حوزه هنری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
گندمکار، راحله (1390). «رویکردی شناختی به مسئله هممعناییِ بافتی در سطح افعال زبان فارسی». پژوهشهای زبانی. ش2، 125-115.
گویا، زهرا و عبداله حسام (1386). «طرحوارههای ذهنی: توجیهگر بدفهمیهای ریاضیِ دانشآموزان». فصلنامه روانشناسی کاربردی. ش2، 200-177.
میرحسنی، سیداکبر (1383). «رشد شناختی و زبان کودکان». آموزش زبانهای خارجی. ش72، 17-11.
نوریان، محمد (1388). راهنمای عملی تحلیل محتوای کتابهای درسی دورۀ ابتدایی. تهران: شورا.
Bartlett, F. (1932). Remembering. Cambridge: Cambridge University Press.
Bergsten, Ch. (2011). “From Sense to Symbol Sense”. European Research in Mathematics Education. No.1: 123-134.
Chen, Y. (2005). “A Cognitive Linguistic Approach to Classroom English Vocabulary Instruction for EFL Learners in Mainland China”. English Language Teaching. No.1: 95-100.
Clausner, T. and W. Croft (1999). “Domains and image schemas”. Cognitive Linguistics. No.10: 1-31.
Evans, V. and M. Green (2006). Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd.
Evans, V., Benjamin K. Berger and J. Zinken (2006). “The Cognitive Linguistics Enterprise: An Overview”. The Cognitive Linguistics Reader. Sheffield: Equinox Publishing Ltd. 1-36.
Fuchs Hans U. (2007). “From Image Schema to Dynamical Models in Fluids, Electricity, Heat and Motion”. Physics. 1-64.
Gibbs, R. W. (1994). The Poetics of Mind: Figurative Thought, Language and Understanding. Cambridge: Cambridge University Press.
Good, R. (1993). “Editorial: Science Textbook Analysis”. Journal of Research Teaching. No.30: 619-621.
Ibɑʹñez, F. (2008). “Cross-Linguistics analysis, second language teaching and cognitive semantics: The case study of Spanish diminutives and reflexive constructions”. In Sabine De knop Teun De Rycker (eds.). Cognitive Approaches to Pedagogical Grammar. 121-153.
Johnson, M. (1987). The Body in the Mind. Chicago: University of Chicago Press.
Kristiɑnsen, G., M. Achard, R. Dirven and F. Ibɑʹñez (2006). Cognitive Linguistics: Current applications and future perspectives. New York: Mouton de Gruyter.
Lakoff, G. (1987). Women, Fire and Dangerous Things. Chicago: University of Chicago Press.
Langacker, R. W. (2008a). Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.
Langacker, R. W. (2008b). “Cognitive Grammar as a basis for language instruction” In Peter Robinson and Nick C. Ellis (Eds.). Handbook of Cognitive linguistics and Second Language Acquisition, New York: Routledge.
Littlemore, J. (2009). Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning and Teaching. New York: Palgrave Macmillan.
Lund, N. (2003). Language and thought. United Kingdom: Routledge.
Qiu, A. and J. Huang (2012). “The Effects of Dynamic Image Schema on ESL Students’ Systematic Improvement of Listening Comprehension: A Dynamic System Theory Perspective”. Learning and Development. No.1: 241- 254.
Skemp, R. R. (1989). Mathematics in the Primary School. London: Routledge.
Tomasello, M. (2007). “Cognitive Linguistics and First Language Acquisition”. In Dirk Geeraerts and Hubert Cuyckens (eds.). The Oxford Handbook of Cognitive Linguistics. 1092- 1112.
Vygotsky, L. S. (1988). “The Genesis of Higher Mental Function”, in Richardson K. and Sheldon S. (Eds) (1989) Cognitive Development to Adolescence. Hove, Sussex: Lawrence Erlbaum, 61-79.