آلن، گراهام؛ ترجمهی پیام یزدانجو، بینامتنیت (تهران: نشر مرکز، 1380).
ابن تیمیه، مقدمه التفسیر، ج8، در مجموعه فتاوی (ریاض، 1382ق).
ابوزید، نصر حامد؛ ترجمهی مرتضی کریمینیا، معنای متن: پژوهشی در علوم قرآن (تهران: طرح نو، 1380).
استم، رابرت؛ ترجمهی فرهاد ساسانی، ”از متن تا بینامتن“، در رابرت استم، به کوشش احسان نوروزی، درآمدی بر نظریهی فیلم (تهران: انتشارات سورهی مهر، حوزهی هنری، درحال انتشار)، صص .
اشکلوفسکی، ویکتور، ”هنر به مثابهی فن“، ترجمهی فرهاد ساسانی، در فرزان سجودی (گردآورنده)، ساختگرایی، پساساختگرایی و مطالعات ادبی (تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، حوزهی هنری، 1380)، صص 80-49.
حسن، تمام، الغع”الـ“ عربیه، معها و نها و مبناها (قاهره، 1973).
خرمشاهی، بهاءالدین، ”قرآن و قرآنپژوهی“، در قرآن کریم (تهران: انتشارات نیلوفر، 1374)، صص 94-652.
داد، سیما، فرهنگ اصطلاحات ادبی (تهران: انتشارات مروارید، چ 2: 1375).
ربیعیان، محمدرضا، ”سرقات ادبی“، در حسن انوشه (گردآورنده)، فرهنگنامهی ادبی فارسی: دانشنامهی ادب فارسی (2) (تهران: سازمان چاپ و انتشارات، 1376)، صص 811-809.
ساسانی، فرهاد، عوامل مؤثر در تفسیر فهم متن (تهران: رسالهی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، 1381).
ساسانی، فرهاد، ”متن مَجازی چندرسانهای: گفتمان پیوستاری هنرـ ناهنر“، زیباشناخت ش 8 (1382) صص 218-199.
سپهری، سهراب، هشت کتاب (تهران: طهوری، چ 15، 1375).
صفوی، کورش، ”مناسبات بینامتنی“، در حسن انوشه (گردآورنده)، فرهنگنامهی ادبی فارسی: دانشنامهی ادب فارسی (2) (تهران: سازمان چاپ و انتشارات، 1376)، ص 1276.
عباسپور، هون، ”تلمیح“، در حسن انوشه (گردآورنده)، فرهنگنامهی ادبی فارسی: دانشنامهی ادب فارسی (2) (تهران: سازمان چاپ و انتشارات، 1376)، صص 404-403.
عبدالحلیم، م ا س؛ ترجمهی ابوالفضل حرّی، ”بافت و مناسبات بینامتنی“، زیباشناخت (1380) 49-325:4.
Allen, Graham, Intertexuality (London & New York: Rpotledge, 2000).
Bakhtin, M. M.; trans. M.Holquist; ed. C. Emerson and M. Holquist, “Forms of Time and Chronotope in the Novel” [Formy vremeni I khronotopa v romane”, in The Dialogical Imagination: Four Essays (Austin: University of Texas Press, 181; original text published 1938), pp. 4-83.
Beaugrande, R.-A. de and W.U. Dressler, Introduction to Text Linguistics (London and New York: Longman, 1981).
Brown, G. & G. Yule, Discourse Analysis (Cambridge, etc: Cambridge University Press, 1983).
Chandler, Daniel, Semiotics for Beginners, in http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/ (1994, last modified 2003); also Semiotics: Basics (Daniel Taylor & Francis Inc., 2002).
Eco, Umberto, Ínnovation and Repetition: Between Modern and Post-Modern Aesthetics”, in Umberto Eco, ed. Capozzi Roco, Reading Umberto Eco: An Anthology (Advances in Semiotics) (Indiana University Press, 1997).
Currie, Mark, Metafiction (Essex: Longman Group, 1995).
Genette, G.erard, Palimpsestes: la littérature au second gegré (Paris: Seuil, 1982).; English trans, Palimpsets: Literature in the Second Degree (University of Nebraska Press, 1997a).
Genette, Gerard, Paratexts, Threshold of Interpretation (Cambridge University Press, 1997b; original text published in 1987).
Halliday, M. A. K. and R. Hasan, Cohesion in English (London: Longman, 1976).
Hegel, G. W. F.; trans. J. B. Ballie, The Phenomenology of Mind (Dover Publications, 2nd ed. 2003); also as Spirit: The Phenomenology of Spirit, trans. The Trinity College Staff, ed. E. Shannon (Hackett Publishing Company, 2001).
Malinowski, B., “The Problem of Meaning in Primitive Languages”, Supplement to C.K. Ogden and I.A. Richards, The Meaning of Meaning (London: Kegan Paul, Trench, Trubner, 1923), pp. 451-511.
Malmkjær, Kirsten, “Text Linguistics”, in Kirsten Malmkjær (ed.), The Linguistic Encyclopedia (London and New York: Routledge, 1991), pp. 461-71.
Searle, J. R., Speech Acts: An Essay in the Philosophy of Language (Cambridge: Cambridge University Press, 1969).
Stam, Robert, Film Theory: An Introduction (Malden, Mass. & Oxford: Blackwell Publishers, 2000).