آیتاللهی، حمیدرضا (1394). «عوامل فکری گسترش میانرشتهگی». چکیدۀ مقالات اولین همایش بینالمللی ضرورت گفتگو در علوم انسانی: مطالعات میانرشتهای. تهران: دانشگاه خوارزمی، 14-13.
احمدیپور، طاهره (1390). «به سوی چارچوب سیاست زبانی ملی»، زبانشناخت. دورۀ 2، ش3، 16-1.
اسدیِ امجد، فاضل و محمدرضا روحانیمنش (1393). «مقاومت و براندازی گفتمان ادبی غالب در شعر نیمایوشیج و والت ویتمن»، مطالعات زبان و ترجمه. س47، ش2، 44-23.
اصغری، فیروزه و بهمن زندی (1392). «عصبشناسی زبان؛ حوزۀ مطالعاتی بینرشتهای در زبانشناسی». فصلنامۀ مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. دورۀ 5، ش3، 99-77.
باطنی، محمدرضا (1374). «رابطۀ زبان و تفکر»، فصلنامۀ زبان و ادبیات فارسی. شماره6، 66-43.
پیشگاهزاده، احمد (1388). «محاورۀ اینترنتی و تأثیر آن در فرهنگ عمومی». فصلنامۀ فرهنگ ارتباطات (نامه پژوهش فرهنگی سابق). س10، دورۀ 3، ش7، 46-11.
پیشقدم، رضا، محمدرضا هاشمی و شهرزاد حسامیارانی (1390). «تفکر انتقادی و ترجمه: بررسی ارتباط میان مهارت تفکر انتقادی و توانایی در ترجمه». مطالعات زبان و ترجمه. ش44، 33-15.
حجتی، سیدمحمدعلی، هومن محمد قربانیان، لطفالله نبوی و گلفام، ارسلان (1392). «هنجاریبودن معنی». منطقپژوهی. س4، ش1، 63-43.
داوری، حسین (1394). «زبانشناسی کاربردی انتقادی: رویکرد میانرشتهای سنجشنگر در نقد و ارزیابی شاخهایِ زبانشناسی کاربردی». فصلنامۀ مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. دورۀ 7، ش4، 151-129.
راسخمهند، محمد و زانیار نقشبندی (1392). «تأثیر عوامل کلامی بر تبیین نوع الگوی حالت در گویش هورامی». جستارهای زبانی. دورۀ 4، ش 4، 109-87.
رحمتیان، روحالله، محمدحسین اطرشی و مرضیه مهرابی (1393). «بررسی نقش سن در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارتهای زبانی». زبانپژوهی. س6، ش12، 56-41.
رحیمی، افشین، محرم اسلامی و بهرام وزیرنژاد (1394). «توزیع رسایی در خوشۀ دوهمخوانی مرز هجا در زبان فارسی». زبانپژوهی. س7، ش17، 27-7.
رحیمی جعفری، مجید و حمیدرضا شعیری (1389). «از ابرسوژه تا ناسوژه: جلوههای متناوب قدرت در نمایشنامۀ سیاها اثر ژان ژنه». نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامۀ علوم انسانی). دورۀ 2، ش4، 17-1.
رضاقلیفامیان، علی (1393). «بررسی دو دهه همایش در زبانشناسی ایران؛ یک مطالعۀ علمسنجی». زبانشناخت. س5، ش1، 123-103.
روحپرور، رحیمه، محمود بیجنخان و سعید حسنزاده (1388). «مقایسۀ صوتشناختی همخوانهای انفجاری در تولید گفتار کودکان با کاشت حلزون و کودکان شنوا». فصلنامۀ کودکان استثنایی. ش34، 308-297.
روشن، بلقیس و سپیده بهبودی (1388). «توصیف ویژگیهای نحوی و واژگانی متون حقوق مدنی فارسی». زبان و زبانشناسی. دورۀ 5، ش9، 136-105.
زارعی، عیسی و نیره خدادادشهری (1394). «تحلیل محتوایی و استنادی مقالات دوماهنامۀ جستارهای زبانی (شماره 21-1) منتشرشده بین سالهای 1389 تا 1393». جستارهای زبانی. دورۀ 6، ش4، 245-237.
زندی، بهمن (1393). «زبانشناسی تربیتی بهمثابۀ حوزۀ پژوهشی میانرشتهای». فصلنامۀ مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. دورۀ 6، ش4، 70-51.
ساسانی، فرهاد (1389). «تأثیر بافت متنی بر معنای متن». زبانپژوهی. دورۀ2، ش3، 124-109.
سبحانیراد، داود، علی مقیمی، علی غنایی چمنآبادی و پرویز معروضی (1392). «بررسی و مقایسۀ ویژگیهای زبانی کودکان اوتیستیک». پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. دورۀ 3، ش1، 128-119.
صادقی، وحید (1389). «آواشناسی و واجشناسیِ همخوانهای چاکنایی». پژوهشهای زبانشناسی. س2، ش1، 62-49.
عامریان، محمد (1394). «نقش دانش میانرشتهایِ مدرس در افزایش تأثیر کلاسهای زبان انگلیسی». چکیده مقالات اولین همایش بینالمللی ضرورت گفتگو در علوم انسانی: مطالعات میانرشتهای. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی. 110-109.
قبادی، حسینعلی، فردوس آقاگلزاده، و سیدعلی دسپ (1390). «تحلیل گفتمانی جزیرۀ سرگردانی و پیوند معنایی آن با دیگر رمانهای سیمین دانشور». ادبپژوهی. ش15، 57-35.
کریمی، یادگار و حسن آزموده (1391). «حذف گروه فعلی در زبان فارسی: مسأله ساختاری». پژوهشهای زبانی. دورۀ 3، ش2، 94-77.
مستقیمی، حسین (1393). «رادیو و کارویژههای عصر نو: نقطهگذاری فرهنگی، رایانش اجتماعی، باغبانی زبانی». فصلنامۀ مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ. ش7، 106-85.
مؤمنی، نگار (1389). «فرایند واژهسازی در زبان مخفی فارسی». زبان و زبانشناسی. دورۀ 6، ش12، 86-61.
Carayol, N. & T. U. Nguyen-Thi (2005). “Why do academic scientists engage in interdisciplinary research?”. Research Evaluation. Vol.4, No.1: 70-79.
Dressel, P., & D. Marcus (1982). Teaching and learning in college. San Francisco: Jossey-Bass.
King, A. R. & J. A. Brownell (1976). The curriculum and the disciplines of knowledge: A theory of communication practice. Huntingdon. NY: Robert E. Krieger Publishing Company.
Lattuca, R. L. (2001). Creating interdisciplinarity: Interdisciplinary research and teaching among college and university faculty. Vanderbilt University Press.
Moran, J. (2002). Interdisciplinarity. London: Routledge.
National Academics- Committee on Science, Engineering, and Public Policy (COSEPUP) Committee on Facilitating Interdisciplinary Research (2005). Facilitating Interdisciplinary Research. WashingtonDC: National Academies Press.
Porter, A. L. & I. Rafols (2009). “Is science becoming more interdisciplinary? Measuring and mapping six research fields over time”. Scientometrics, Vol. 81, No.3:.719-745.
Silva, F. N. et al. (2013). “Quantifying the interdisciplinary of scientific journals and fields”. Journal of Informatics. Vol7, Issue 2: 469-477.
Turner, S. (2000) “What are disciplines? And how is interdisciplinarity different?”. In. P. Weingart & N. Stehr (eds.), Practicing interdisciplinarity. University of Toronto Press: 46-65.
Wagner, C. S.et al. (2011). “Approaches to understanding and measuring interdisciplinary scientific research (IDR): A review of the literature”. Journal of Informatics, 165: 14-26.
Whitley, R. (1976). “Umbrella and polytheistic scientific and their elites”. Social Studies of Science, 6 (3-4): 471-497.