نوع مقاله : علمی-پژوهشی
نویسنده
دکترای زبان شناسی همگانی
چکیده
امروزه رسانهها بهعنوان مجرای انتقال پیهای قدرت تبدیل شدهاند. ازاینمیان، رسانۀ تلویزیی گوناگونی دارد و ازنظر نشانهشناسی، متنی اجتماعی درنظر گرفته میشود مخاطبان بسیاری دارد. وجوه اطلاع رسانی، آموزشی، سرگرمی، هنری و تبلیغاتیی تلویزیون بهعنوان رسانهای استیی از اصلیترین راههای ارتباطی بین دولتمردان و مخاطبان خوانده میشود. از زمانِ آغازبهیزیون، اخبار همواره جزو برنامههای پرمخاطبِ این رسانه بوده است. در این مقاله تلاش شده است نحوۀ خبررسانیۀ تلویزیونیِ بینالمللی ۀۀ فرانسهزبانِ فرانس24) با بررسیِ برخی نشانههای زبانی ازجمله نشانههایییت را در جمله نشان میدهند (مانند وجه قویید مطلق و عالی و جملۀییت را نشان میدهند (مانند وجه ضعییدِ درجهبندی و جملۀیهای ارزشی و عوامل انسجامی بررسی شوند
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Linguistic Signs in Two International News Channels
نویسنده [English]
چکیده [English]
Media, as a powerful component of the society, transmits messages to the audiences. Among all types of Media, TV has various functions and in terms of semiotics, is a social text. Television as a main communication channel between politicians and audiences has different functions such as information, education, entertainment, art and advertising. From the beginning, TV News has always had large audiences. The present paper is an attempt to investigate the application of different linguistic signs (naming, cohesion devices, and modality) in news text by analyzing two international channels (france24 & IRINN).
کلیدواژهها [English]
فایل پی دی اف را دریافت نمایید