باطنی، محمدرضا. (1348). توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی. تهران: انتشارات امیرکبیر. ## بهنام، زینب. (1381). بررسی مقایسهای کاربرد برخی عناصر دستوری در گفتار و نوشتار دانشآموزان کمشنوای شدید و دانشآموزان شنوای مدارس راهنمایی شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. ## جلالیپور، مریم. (1379). بررسی میزان بهکارگیری عناصر نحوی در بیان نوشتاری دانشآموزان کمشنوای مدارس استثنایی و مقایسة آن با دانشآموزان سالم در پایة پنجم. پایاننامة کارشناسی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. ## صادقی، علی اشرف و غلامرضا ارژنگ. (1356). دستور زبان فارسی سال دوم دبیرستان. تهران: سازمان چاپ کتابهای درسی. ## ماهوتیان، شهرزاد. (1378). دستور زبان فارسی از دیدگاه ردهشناسی. ترجمة سید مهدی سمائی. تهران: نشر مرکز. ## مشکوةالدینی، مهدی. (1384). دستور زبان فارسی (واژگان و پیوندهای ساختی). تهران: سمت. ## نعمتزاده، شهین. (1384). گزارش نهایی طرح پژوهشی واژگان پایۀ فارسی دانشآموزان ایرانی در دورة ابتدایی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. ## یادگاری، فریبا. (1372). بررسی و مقایسۀ چگونگی تولیدِ نحوِ کودکانِ عقبماندة ذهنیِ آموزشپذیر با سن عقلیِ شش سالِ مدارس استثنایی و کودکانِ عادی با سن تقویمیِ شش سالِ مهدکودکهای تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة ادبیات، دانشگاه علامۀ طباطبایی. ## یونسیان، شریفه. (1381). بررسی مقایسهای شاخصهای نحوی در دانشآموزان پایة اول دبیرستان کمشنوا و سالم در منطقۀ 2 تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. ## Biber, D., S. Conrad & R. Reppen. (1998). Corpus Linguistics: investigating language structure and use. Cambridge: Cambridge University Press. ## Brown, R. (1973). A first language: the early stages. Cambridge, Mass: Harvard University Press. ## Halliday, M. A. K. (1961). "Categories of the theory of grammar. Word, 17, 3, 241-292. Reprinted in part in Kress (Ed.), 52-72. ## Langacker, R. W. (1999). Grammar and Conceptualization. Berlin & New York: Mouton de Gruyter. ## Loban, W. (1976). Language Development: Kindergarten through Grade Twelve. Research Report, No.18, Urbana, IL: NCTE. ## McCarthy, S. J., Yi-Huey Guo & Sunday Cummins (2005). "Understanding changes in elementary Mandarin student's L1 and L2 writing". Journal of Second Language Writing ,14, 2, 146-156. ## Reppen, R. (1994). Variation in elementary student language: A multi-dimensional perspective. Doctoral Dissertation, Northern Arizona University. ##