جلیلهوند، ناهید و همکاران (1390). «بررسی فرایندهای واجی کودکان 4 تا 6 سالۀ فارسیزبان». زبان و زبانشناسی. دورۀ 7، ش13، 60-51.
درخشنده، فاطمه (1375). بررسی نظام آوایی کودکان فارسیزبان 4 تا 5 سالۀ شهر تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
رضاپور، مرضیه، آذر مهری و سایه طهباز (1386). «بررسی پردازش واجی در کودکان طبیعی 2 تا 5/3 ساله».
مجلۀ نواندیش سبز. س1، ش2،
[FA1] 10-1
سعیدمنش، محسن و همکاران (1386). «بررسی مقایسهای خطاهای تولیدی در کودکان کاشت حلزون شده قبل از سه سالگی با کودکان کاشت حلزون شده بعد از چهارسالگی در شهرستان یزد». شنواییشناسی. دورۀ 16، ش1، 65-60.
شیرازی، سیما و همکاران (1388). «بررسی فرایندهای واجی در کودکان فارسیزبان 2 تا 4 ساله». توانبخشی. دورۀ 10، ش1، 23-17.
شمسیان، فرشته و همکاران (1389). «بررسی و مقایسۀ تولید همخوان در گفتار کودکان کاشت حلزون شده». مجلۀ پژوهش در علوم توانبخشی. س6، ش2، 116-108.
ظریفیان، طلیعه و همکاران (1392). «نسخۀ فارسی آزمون واجی از مجموعۀ ارزیابی تشخیصی آوایی و واجی و بررسی روایی و پایایی آن در کودکان فارسیزبان». شنوایی. دورۀ 23، ش4، 20-10.
فیروزبخت، محسن و همکاران (1386) « بررسی شیوع کمشنوایی در استانهای کشور». فصلنامه دانشکده بهداشت و
انستیتو تحقیقات بهداشتی، س 5، ش 4، 9-1
Baudonck, N, et al. (2010). „A comparison of the consonant production between Dutch children using cochlear implants and children using hearing aids”. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngol, 74(4):416-421.
Bernthal, J. E., & N. W. Bankson (1990). Bankson–Berntal Test of phonology. Chicago: The Riverside Publishing Company.
Buhler H. C., et al. (2007). “An Analysis of Phonological Process Use in Young Children with Cochlear Implants”. Volta Review. 107 (1): 55-74.
Dodd, B, et al. (2003). Phonological development: a normative study of British English-speaking children. Clinical Linguistics & Phonetics. 17(8): 617-643.
Ertmer, D. A., & L. Goffman (2011). „Speech production accuracy and variability in young cochlear implant recipients: Comparisons with typically developing age-peers”. Journal of Speech, Language and Hearing Research. 54(1): 177-189.
James D. G. H. (2001). “Use of phonological processes in Australian children aged 2 to 7/11 year”. Advances in speech-language pathology. 3(2), 109-127.
Karl K., Streicher B., I. Junge, & R. Lang-Roth (2014). "Phonological development in children with cochlear implant(s)". HNO.
[FA3] 62(5): 367-73.
Law Z. W. Y., & L. K. H. So (2006). “Phonological abilities of hearing-impaired Cantonese-speaking children with cochlear implant or hearing aids”. Journal of Speech, Language and Hearing Research. 49(6): 1342-1353.
Leigh, J., et al. (2013). “Communication development in children who receive a cochlear implant by 12 months of age”. Otology & Neurotology: Official Publication Of The American Otological Society, American Neurotology Society [And] European Academy Of Otology And Neurotology. 34(3), 443-450. doi:10.1097/MAO.0b013e3182814d2c
Sevince S., et al. (2009). “Articulation skills in Turkish speaking children with cochlear implant”. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology. 73(10): 1430-1433.
Spencer L. J., & L. Guo (2013). “Consonant development in pediatric cochlear implant users who were implanted before 30 months of age”. Journal of Deaf Studies & Deaf Education. 18: 93-109.
Zanichelli L, & D. Gil (2011). “Percentage of consonants correct (PCC) in children with and without hearing impairment”. Jornal da Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia. 23(2): 107-113.