آرلاتو، آنتونی (1384). درآمدی بر زبانشناسی تاریخی. ترجمۀ یحیی مدرّسی. چ1. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بیجنخان، محمود (1389). واجشناسی: نظریۀ بهینگی. تهران: سمت.
جلیلهوند، ناهید و همکاران (1390). «بررسی فرایندهای واجی کودکان 4 تا 6 سالة فارسیزبان». زبان و زبانشناسی. دورۀ 7. ش13، 60-51.
جم، بشیر (1388). نظریة بهینگی و کاربرد آن در تبیین فرآیندهای واجی. رسالۀ دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
حسنزاده، سعید (1388). انطباق، تعیین اعتبار و روایی آزمون ادراک شنوایی (APT/HI) برای افراد دارای آسیب شنوایی به زبان فارسی. تهران: مشاهیر.
حقشناس، علیمحمد (1374). آواشناسی. چ4. تهران: آگه.
دانشمندان، نعیمه (1383). شنوایی و گفتار در کودکان. تهران: انتشارات آهوان.
دوگان، مارسیا (1385). زندگی با کمشنوایی. ترجمۀ گیتا. موللی. تهران: نشر نی.
سلیمانی، زهرا و همکاران (1384). «بررسی فرایندهای واجی کودکان مبتلا به سندرم داون». شنواییشناسی. دوره 13. ش23. 38-27.
سیما شیرازی، طاهره، نیره مهدیپور شهریور، آذر مهری و مهدی رهگذر (1388). «بررسی فرایندهای واجی کودکان فارسیزبان 2 تا 4 ساله». توانبخشی. دوره 10. ش1. 23-17.
ظریفیان، طلیعه و همکاران (1392). «نسخۀ فارسی آزمون واجی از مجموعۀ ارزیابی تشخیصی آوایی و واجی و بررسی روایی و پایایی آن در کودکان فارسیزبان». شنواییسنجی. دوره 23. ش4. 20-10.
کامبوزیاکرد زعفرانلو، عالیه (1390). واجشناسی، رویکردهای قاعدهبنیاد. تهران: سمت.
میرمسیب، الهام و پرویز البرزی ورکی (1390). «تحلیل فرایندهای واجی در فارسیزبانان 2 تا 4 سالۀ شهر تهران بر پایة نظریة واجشناسی تولیدی». پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. دوره 1. ش1. 128-111.
Bernthal, J. E, & N. W. Bankson (2004). Articulation and Phonology disorders. Boston: Ally and Bacon.
Burquest, D. A. (2001). Phonological Analysis: A functional approach. 2nd ed. Dallas: SIL International.
Carr, P. (2008). A Glossary of Phonology. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Catford, J. C. (1988). A Practical Introduction to Phonetics. Oxford: Oxford University Pess.
Crystal, D. (2003). A dictionary of Linguistics and Phonetics. 5th edition. Oxford: Blackwell.
Ingram, D. (1989). Phonological Disability in Children. London: Whurr International.
Kenstowicz, M. (1994). Phonology in Generative Grammar. Oxford: Blackwell.
Kirchner, R. (2001). An Effort- Based Approach to Consonant Lenition. New York: Routledge.
Spencer, A. (2005). Phonology: Theory and Description. Oxford: Blackwell.