اسماعیلی، محسن (1386). تبلیغات بازرگانی: آثار، وضعیت حقوق و بایستههای قانونگذاری. چ1، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
باهنر، ناصر و محمدهادی، همایون (1388). گذرگاههای تبلیغات بازرگانی: از آغاز تا اسلام، چ1، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
بشیر، حسن و جعفری هفتخوانی، نادر (1386). «درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی: مطالعۀ موردی آگهیهای مطبوعاتی»، اندیشۀ مدیریت، سال اول، ش2، 188-151.
بلوریان تهرانی، محمد (1382). «ویژگیهای سبکهای تبلیغاتی در برخی از کشورها»، مجموعۀ مقالات دومین همایش صنعت تبلیغات ایران. تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 66-56.
پیشقدم، رضا و عطاران، آتنا (1393). «بررسی کنش گفتاری «استدلال» در زبان تبلیغات مجلات انگلیسی و فارسی»، جستارهای زبانی، 18-1.
جعفرآبادی، نفیسه (1390). تحلیل محتوای تبلیغات تجاری رادیو جوان با تأکید بر ارزشهای فرهنگی و اجتماعی در زمستان 1389، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات، گرایش روزنامهنگاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهرانمرکزی.
حکیمآرا، محمدعلی (1384). ارتباطات متقاعدگرانه و تبلیغ، تهران: انتشارات سمت.
خانمحمدی، حسن (1385). بررسی تطبیقی تکنیکهای تبلیغات بازرگانی در شبکۀ سوم سیما و کانال وکس، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات اجتماعی، گرایش روزنامهنگاری.
خدایار، پریوش (۱۳۸۶).
بررسی تطبیقی تبلیغات بازرگانی شبکۀ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکههای BBC انگلستان، CNN آمریکا، TRT ترکیه و MBC عربستان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات، دانشگاه علامۀ طباطبایی.
سکاران، اوما (1385). روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه صائبی و شیرازی، چ2، تهران: انتشارات موسسۀ عالی آموزش و پرورش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
سورین، ورنر و تانکارد، جیمز (1384). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، چ2، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
صدر محمدی، علیرضا (1387). چرا تبلیغات محیطی؟، تهران: انتشارات سیته.
عبداللهیان، حمید و حسنی، حسین (1389). «تبلیغات تجاری و مصرفگرایی: تحلیل نشانهشناختیِ آگهیهای تلویزیونی در ایران»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، س17، ش2، 125-107.
عبداللهیان، حمید و حسنی، حسین (1391). «نحوۀ بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری: تحلیل نشانهشناختیِ آگهیهای تلویزیونی در ایران»، دانشگاه تهران، دوره 1، ش1، 118-89.
عبداللهیان، حمید و منفرد، لیلا (1387). «روششناسی و تحلیل ایدئولوژی در متون ارتباطی»، نامۀ صادق، س15، ش1، 116-87.
فرامرزی، محسن (1390). «مقایسۀ تطبیقی با رویکرد نشانهشناسیِ آگهیهای بازرگانیِ تلویزیونیِ ایران و شبکههای ماهوارهای»، مطالعات رسانهای، س6، ش12، 118-93.
کاتوزیان، کامران (1371). «خیابانها، پوسترها، تابلوها»، صنعت چاپ، ش118، 9-8.
کاظمی، فروغ و جعفری، طلایه (1394). «بازنماییِ کارکرد جنسیت در متون اقناعی مطبوعات زبان فارسی از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی»، مجموعه مقالات هشتمین همایش ادبیات و زبان فارسی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 232-242.
کاویانی، محمد (1387). روانشناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی، چ1، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
کوهکن کهنگی، سکینه (1390). تحلیل کاربردشناختیِ زبان تبلیغات تجاری (با محوریت تبلیغات مترو)، پایاننامۀ کارشناسیارشد زبانشناسی همگانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
گیدنز، آنتونی (1387). جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
لوتمان، یوری و دیگران (1390). نشانهشناسی فرهنگی، ترجمۀ فرزان سجودی و گروه مترجمان، چ1، تهران: نشر علم.
منصورفر، کریم (1376). روشهای آماری، چ2، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
میرانی، عثمان. (1391). ساختار تیزرهای تبلیغاتیِ پخششده از سیمای جمهوری اسلامی ایران با تیزرهای منتخب جشنوارههای بینالمللی تبلیغات، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی، دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران.
میراحسانی، بهروز (1382). تجزیه و تحلیل مقایسهای کلامی و واژگانی- دستوریِ آگهیهای تبلیغاتیِ فارسی و انگلیسی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ آموزش، دانشگاه خوراسگان.
میرشاهی، سعید (1383). نقش تبلیغات تجاری در بازتولید فرهنگ (تحلیل روابط بینالمتنی تبلیغات تجاری تلویزیون)، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ علوم ارتباطات، دانشگاه تهران.
نوری، نسیم (1393). بازنمایی جنسیت در تبلیغات تلویزیونیِ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران: مطالعۀ موردی شبکۀ سوم، پایاننامۀ کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی، دانشگاه الزهرا.
Ahmed, N. (1996). Cross-Cultural Content Analysis of Advertising from the United States and India. PhD Dissertation, University of Southern Mississippi.
Cemalovic, A. (2009). Advertisements as Cultural Mirrors: A Comparative Analysis of Carlsberg’s Printed Beer Advertisements in Denmark and Great Britain. Aarhus: University of Aarhus.
Cheng, H. (1994). “Reflections of cultural values analysis of Chinese magazine advertisements from 1982 and 1992”. International Journal of Advertising, Vol.13, No.2, 167-83.
Defleur, M. L. & Dennis, E. E. (1996). Understanding Mass Communication. Boston: Houghton Mifflin Company.
Eid, M. (2012). “The Canadian Culture, Rhetoric, and Magazine Advertising: Analysis of Persuasive Devices in Maclean’s”. Mass Communication and Journalism, Vol.2, issue2, 1-9.
Goddard, A. (1998). The Language of Advertising. New York: Routledge.
Hall, E. T. & Hall, M. R. (1990). Understanding cultural difference. Yarmouth: Intercultural Press.
Hemingway, B. (1974). Encyclopedia Britannica, 15th ed.. Chicago: The University of Chicago Press.
Hofstede, G. (1980). Cultures Consequences: International Differences in Work Related Values. California: Sage.
Kalliny, M. and Gentry, L. (2007). “Cultural values reflected in Arab and American television advertising”. Faculty Research & Creative Works, Vol.6, 61.
Lazović, V. (2012). “Content analysis of advertisements in different cultures”. English Language Overseas Perspectives and Enquiries, ELOPE, Vol. 9, 39-51.
Moon, Y. S. & Chan, K. (2005). “Advertising appeals and cultural values in television commercials: A comparison of Hong Kong and Korea”. International Marketing Review, Vol. 22, No.1, 48-66.
Pollay, R. W. (1983). “The Distorted Mirror: Reflections on the Unintended Consequences of Advertising”. Journal of Marketing, 18-36.
Tse, D., R. W. Belk, et al. (1989). "Becoming a consumer society: A longitudinal and cross-cultural content analysis of print ads from Hong Kong, the people’s Republic of China and Taiwan". Journal of Consumer Research, No. 15, 457-472.
Vaičenonienė, J. (2006). “The Language of Advertising: Analysis of English and Lithuanian Advertising Texts”. Studies About Languages (Kalbų Studijos), No 9, 43-55.
Waugh, J. P. (2011). Does Advertising Shape or Reflect Popular Culture?. MSc Dissertation, Edinburg Napier University.
Williamson, J. (1978). Decoding Advertisement: Ideology & Meaning in Advertising. London: Marion Boyars.
Yoon, H. C. (2003). “Cultural Values in Contemporary Korean Advertising: with special reference to the image of the elderly”. The Asian Research Center for Religion and Social Communication, Vol.1, No.2, 27 pages.