TY - JOUR ID - 1452 TI - نقش ابزارهای زبانی در نام‌گذاری فروشگاه‌ها و مراکزتجاری شهراصفهان JO - زبان و زبان‌شناسی JA - LSI LA - fa SN - 23223847 AU - صراحی, محمد امین AU - لطفی فروشانی, عباس AD - دانشجوی دکترای زبان‌شناسی Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 7 IS - 14 SP - 113 EP - 137 KW - نام‌گذاری تجاری KW - زبان تبلیغات KW - استعاره KW - مجاز DO - N2 - این تحقیق درپی بررسی و تحلیل روند نام‌گذاری فروشگاه‌ی‌به این پرسشیا می‌توان درمیان نام‌های فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، ویژگی‌های آگهی‌های تجاری را مشاهده کرد یا خیر، و درصورت مثبت‌بودنِ پاسخ، ویژگی‌های مذکورکدامند. برای ایی متفاوت و متنوع به‌صورت اتفاقی در سطح شهر اصفهان جمع‌آوری گردیییی را ارائه می‌. سپس نام‌های تجاری آن‌ها براساس استفاده از ابزارهای زبانیِ تبلیغاتِ تجاریِ به‌‌بندی و تجزیه‌وتحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بعضی از ویژگی‌های آگهی‌های تجاری مانند استفاده از استعاره، مجاز، و زبان‌های خارجی درمیانِ داده‌های این پژوهش وجود داشته و علاوه‌برآن، مواردی از جناس، تکرار، تغییر در املا و تلفظ واژگان و نوواژه‌ها نیز مشاهده ‌گردی (1982: 204) و گیس (1982: 6)، همانند یی تجارییشتر برای جلب توجه مخاطب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. UR - https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1452.html L1 - https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1452_2bf729e1808f4e6fa307bf4f5f74225e.pdf ER -