TY - JOUR ID - 1283 TI - بررسی زبان‌شناختی متونِ داستانیِ پسرانِ پایۀ پنجم ابتداییِ شهر تهران JO - زبان و زبان‌شناسی JA - LSI LA - fa SN - 23223847 AU - آقاگل زاده, فردوس AU - حقیقی, هدیه AD - دانشگاه تربیت مدرس AD - دانشجوی دکترای زبان شناسی، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 8 IS - 16 SP - 71 EP - 93 KW - سازمان‌بندیِ متن KW - دانش‌آموزانِ پایۀ پنجم ابتدایی KW - ترتیب طبیعی KW - طرح‌واره DO - N2 - مقالۀ حاضر با هدف ارزیابیِ دیدگاه تئون آدریانوس وندایینۀ به‌یری ترتیب طبیعی درسازمان‌بندی متن و به منظور شناخت و چگونگییین منظور دست‌نوشته‌هاییۀ پنجم ابتدایی در دو منطقۀ یی، گردآوری، بررسی و تحلیل شده‌اند. نتیجه این بررسی نشان میدهدیۀ پنجم ابتدایی در شهر تهران از دیدگاهِ وندای‌بندی دست‌نوشته‌های خود استفاده می‌ی‌شده در این دی‌های «شامل - مشمول» و «بزرگ - » به‌ترتیب بیشتریین بسامد وقوع را در نوشته‌های آنها دارند. علاوه بر این، به‌یری گسترده و محدود برخی‌ها تبیینِ شناختی دارد. UR - https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1283.html L1 - https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1283_77955f9c2642e43acb67026465782d6f.pdf ER -