%0 Journal Article %T بررسی زبان‌شناختی متونِ داستانیِ پسرانِ پایۀ پنجم ابتداییِ شهر تهران %J زبان و زبان‌شناسی %I انجمن زبان شناسی ایران %Z 23223847 %A آقاگل زاده, فردوس %A حقیقی, هدیه %D 2014 %\ 11/22/2014 %V 8 %N 16 %P 71-93 %! بررسی زبان‌شناختی متونِ داستانیِ پسرانِ پایۀ پنجم ابتداییِ شهر تهران %K سازمان‌بندیِ متن %K دانش‌آموزانِ پایۀ پنجم ابتدایی %K ترتیب طبیعی %K طرح‌واره %R %X مقالۀ حاضر با هدف ارزیابیِ دیدگاه تئون آدریانوس وندایینۀ به‌یری ترتیب طبیعی درسازمان‌بندی متن و به منظور شناخت و چگونگییین منظور دست‌نوشته‌هاییۀ پنجم ابتدایی در دو منطقۀ یی، گردآوری، بررسی و تحلیل شده‌اند. نتیجه این بررسی نشان میدهدیۀ پنجم ابتدایی در شهر تهران از دیدگاهِ وندای‌بندی دست‌نوشته‌های خود استفاده می‌ی‌شده در این دی‌های «شامل - مشمول» و «بزرگ - » به‌ترتیب بیشتریین بسامد وقوع را در نوشته‌های آنها دارند. علاوه بر این، به‌یری گسترده و محدود برخی‌ها تبیینِ شناختی دارد. %U https://lsi-linguistics.ihcs.ac.ir/article_1283_77955f9c2642e43acb67026465782d6f.pdf