دستور شناختی زبان انگلیسی. گونتر رادن و رنه دیروِن، مؤسسۀ انتشاراتی جان بنجامینز، 2007، 374 صفحه

نوع مقاله: علمی-پژوهشی

نویسنده

دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده

کتاب دستور شناختی زبان انگلیسی، دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های زبان‌شناسی شناختی در عمل، کتابی درسی برای دانشجویان دورة کارشناسی و دانش‌آموختگان زبان انگلیسی و زبان‌شناسی است که با هدف کمک به درک بهتر بخش‌های مختلف دستور مانند اسامی قابل شمارش، اسامی عام، کمیت‌نماها، جنبۀ فعل، زمان دستوری و حروف اضافه از دیدگاه زبان‌شناسی شناختی تألیف شده است. تألیف یک کتاب درسی دربارۀ حوزه‌های چالش‌برانگیز و بعضاً سلیقه‌ای در حیطۀ دستور زبان کار ساده‌ای نیست و مؤلفان کتاب، رادن و دیرون (2007) با قالب‌ریزی لایه‌های اصلی نظریة زبان‌شناسی شناختی- مانند دستور شناختی لانگاکر، نظریة استعارة مفهومی، فضای ذهنی – به‌خوبی به آن تحقق بخشیده‌اند. کتابی که آنان تألیف کرده‌اند، دیدگاه متعادلی را بین این نظریه از یک سو و حوزه‌های انتخابی دستور زبان از سوی دیگر، ارائه می‌کند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Cognitive English Grammar

نویسنده [English]

  • Leila Sharifi
Allameh Tabataba'i
چکیده [English]

Radden G. & Dirven R.,(2007).Cognitive English Grammar. V2, Cognitive Linguistics in Practice Series. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins

کلیدواژه‌ها [English]

  • Radden G. & Dirven R
  • (2007).Cognitive English Grammar. V2
  • Cognitive Linguistics in Practice Series. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins

فایل پی دی اف را دریافت نمایید

افضلی، مهدی (1387). اصول و مبانی نقد کتاب. دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله.

بارت، رولان (1368). نقد تفسیری. ترجمۀ محمدتقی غیاثی، تهران: بزرگمهر. موجود در:

بهرام‌بیگی، مهری (1385). «درآمدی بر نقد». سخن سمت. ش17، 32-21.

زرین‌کوب، عبدالحسین (1354). نقد ادبی. ج1، تهران: امیرکبیر.

سرشار، محمدرضا (1384). «انواع نقد ادبی». موجود در:

ملکی، حسن (1385). «نقد کتاب درسی (تعریف معیارها): مبانی و معیارهای نقد کتاب درسی دانشگاهی». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. ش17، 20-7.

Radden G. & R. Dirven (2007). Cognitive English Grammar. Cognitive Linguistics in Practice Series (2), Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins.